Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.9 TDI 90 i 110 - podobieństwa i różnice

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.9 TDI 90 i 110 - podobieństwa i różnice

    Zamieszczone przez Masmo
    Mam teraz 16 cm zderzak od gleby. I czuję znacznie mniejszy stres jeżdząc po Polskich wspaniałych duktach.
    Jak rozumiem z posta, zamontowałeś tulejki. Czytałem, że tulejki podnosza o 2 cm. 12+2 daje mi 14. Aby wyciągnąć 16 cm zamontowałeś po dwie tulejki z jednej strony, czy też coś jeszcze kombinowałeś?
    Jarecki
    Octavia II, 2.0 TDI, Elegance

  • #2
    1.9 TDI 90 i 110 - podobieństwa i różnice

    Witam !!!!
    Kolega zadał mi pytanie: Czym się różni silnik TDI 90 KM od 110 KM ?
    Odpowiedziałem:
    1. Turbiną ( 110 ze zmienną geometrią)
    2. Zaworkiem na podszybiu
    3. "Banią" do sterowania turbiną
    4. Wtryskami
    5. Programem
    Czy to wszystko ?
    Dodam, że Kolega AGR pod maską posiada, a chciałby mieć coś na kształt AHF / ASV.

    Zaproponowałem mu po prostu podciągnięcie elektroniczne na 110 KM, ale .... jak zniesie to turbina ?

    I jeszcze jedno - czy skrzynie biegów 5 - biegowe są te same w TDI 90 i 110 KM ? Czhodzi mi również o przełożenia.
    Etykieta zastępcza. Podpis w trakcie renowacji

    Komentarz


    • #3
      Re: 1.9 TDI 90 i 110 - podobieństwa i różnice

      Zamieszczone przez Mis
      Kolega zadał mi pytanie: Czym się różni silnik TDI 90 KM od 110 KM ?
      Czy to wszystko ?
      Wszystko. k

      Zamieszczone przez Mis
      Dodam, że Kolega AGR pod maską posiada, a chciałby mieć coś na kształt AHF / ASV.
      Nie ma najmniejszego problemu zeby to zrobic, ale latwiej jest wlozyc sprezarke od ASZ/ARL.

      Zamieszczone przez Mis
      Zaproponowałem mu po prostu podciągnięcie elektroniczne na 110 KM, ale .... jak zniesie to turbina ?
      U mnie zniosla bardzo duzo. Ponad 1,2 bara. :twisted: - wynik 133KM na wtryskach 216cc.
      Jak wymieni jeszcze wtryski na te od ASV powinno sie udac samym programem zrobic 120-125KM i ponad 300 niutkow.
      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

      STOP ECO-TERRORISM!

      Komentarz


      • #4
        U mnie zniosla bardzo duzo. Ponad 1,2 bara. - wynik 133KM na wtryskach 216cc.
        Jak wymieni jeszcze wtryski na te od ASV powinno sie udac samym programem zrobic 120-125KM i ponad 300 niutkow.
        No mi powinno wystarczyć te 125 KM, zwłaszcza że mam 90.Ciekawe ile więcej pali .Tak trochę z innej beczki mi coś za dużo pali , może to być wina pompy czy wtrysków?

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez henio
          No mi powinno wystarczyć te 125 KM, zwłaszcza że mam 90.Ciekawe ile więcej pali.
          W zaleznosci od programu mi wtedy palila mniej lub tyle samo.

          Zamieszczone przez henio
          Tak trochę z innej beczki mi coś za dużo pali , może to być wina pompy czy wtrysków?
          Jezeli to jest duzo wiecej to wina wtryskow. Do tego jak jeszcze mocno kopci, to raczej pewne, ze wtryski leja.
          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

          STOP ECO-TERRORISM!

          Komentarz


          • #6
            U mnie zniosla bardzo duzo. Ponad 1,2 bara.
            Mógłbym prosić o wyjaśnienie? Czy 1,2 bara to bardzo dużo? U mnie w wartościach mierzonych ciśnienie w kolektorze ssącym, ciśnienie doładowania wymagane to 1950 mbar zaś rzeczywiste ( zmierzone w próbie drogowej ) dochodzi do 2100 mbar. Mówimy o innych ciśnieniach?
            Golf IV ALH@ASV

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez figurel
              U mnie zniosla bardzo duzo. Ponad 1,2 bara.
              Mógłbym prosić o wyjaśnienie? Czy 1,2 bara to bardzo dużo? U mnie w wartościach mierzonych ciśnienie w kolektorze ssącym, ciśnienie doładowania wymagane to 1950 mbar zaś rzeczywiste ( zmierzone w próbie drogowej ) dochodzi do 2100 mbar. Mówimy o innych ciśnieniach?
              Wartosc, ktora podaje PurchawA to "cisnienie sprezarki". Dodajac do tego wartosc cisnienia atmosferycznego (ok 1000mbar) uzyskujemy wartosci, ktore Ty podajesz.

              Tym samym "piotrkowe" 1,2 bara to w przyblizeniu ok. 2200 mbar.

              Z tym, ze Piotrek, piszac o 1,2 bara, ma na mysli cisnienie zadane (to ktore u Ciebie wynosi 1950).

              250mbar to juz jest dosc hardcoreowy przyrost. Normalnie przy chiptuningu (tzw. cywilnym) robi sie 50 (maks 100) mbar zwiekszenia cisnienia.
              TDI 205PS

              Komentarz


              • #8
                Jezeli to jest duzo wiecej to wina wtryskow. Do tego jak jeszcze mocno kopci, to raczej pewne, ze wtryski leja.
                Nic nie kopci nawet po dodaniu szybko gazu, tylko jak się odpali rano to lekki dymek chwilkę pójdzie .
                Ps. Czy dochodzą do kolegi wiadomośći PW bo już z pięć wysłałem i nic :roll:

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez figurel
                  Mógłbym prosić o wyjaśnienie? Czy 1,2 bara to bardzo dużo?
                  Michal juz wszystko wyjasnil. k
                  Dodam tylko, ze seryjnie w AGRze turbina pompuje cos okolo 0,8 a w overbooscie chyba nieco ponad 0,9 bara. Tak wiec ponad 1,2 to byl dla niej kosmos.
                  Ale za to jak gwizdala. :szeroki_usmiech

                  Tylko od razu zaznaczam, ze to bylo na moje wyrazne zyczenie z pelna swiadomoscia ewentualnych konsekfencji.
                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                  STOP ECO-TERRORISM!

                  Komentarz


                  • #10
                    Re: 1.9 TDI 90 i 110 - podobieństwa i różnice

                    Zamieszczone przez Purchawa
                    Nie ma najmniejszego problemu zeby to zrobic, ale latwiej jest wlozyc sprezarke od ASZ/ARL.
                    Łatwiej ? Chyba korzystniej :diabelski_usmiech: Robota to chyba podobna ... bańkę i zaworki też trzeba dokładać. Taką turbinę to ja sobie włoże (do AHFa) jak moje qpkę zrobi :P :twisted:

                    Zamieszczone przez Purchawa
                    U mnie zniosla bardzo duzo. Ponad 1,2 bara. :twisted: - wynik 133KM na wtryskach 216cc.
                    Jak wymieni jeszcze wtryski na te od ASV powinno sie udac samym programem zrobic 120-125KM i ponad 300 niutkow.
                    Będzie bez hardkorów. 110 wierzchowców. A jak bedą leniwe, to się wtryski zmieni.
                    Ciekawe kto wtedy bedzie lepszy. Ja w serii, czy on po takiej modyfikacji ...
                    Etykieta zastępcza. Podpis w trakcie renowacji

                    Komentarz


                    • #11
                      Re: 1.9 TDI 90 i 110 - podobieństwa i różnice

                      Zamieszczone przez Mis
                      Łatwiej ?
                      O tyle latwiej, ze w AGR i ASZ/ARL turbina jest razem z kolektorem wydechowym.
                      W ASV kolektor jest oddzielnie i trzeba troche rzezbic.

                      Zamieszczone przez Mis
                      Będzie bez hardkorów. 110 wierzchowców. A jak bedą leniwe, to się wtryski zmieni.
                      Ciekawe kto wtedy bedzie lepszy. Ja w serii, czy on po takiej modyfikacji ...
                      Zalezy ile wyjdzie niutkow.
                      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                      STOP ECO-TERRORISM!

                      Komentarz


                      • #12
                        mnie sięwydaje że AGR w porównaniu z ASV nie ma intercoolera...? Niech mnie ktoś poprawi jak się myle? :roll:
                        ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
                        www.wasilewski-foto.pl
                        KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

                        Komentarz


                        • #13
                          ma nawet taki sam... w tym samym miejscu... :idea:

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez wasyl
                            mnie sięwydaje że AGR w porównaniu z ASV nie ma intercoolera...? Niech mnie ktoś poprawi jak się myle? :roll:
                            A po czym wnosisz? :szeroki_usmiech :wink:
                            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                            STOP ECO-TERRORISM!

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X